Tak się uczyć jest super Elisabeth Bernard, Wolfgang Endres

Tak się uczyć jest super Elisabeth Bernard, Wolfgang Endres

Produkt: Tak się uczyć jest super Elisabeth Bernard, Wolfgang Endres
Data dodania: czwartek, 09 listopad 2006
Recenzje: Napisz recenzję

Cena: 21,00zł





Opis:

Oryginalny układ książki burzy standardowe podejście do nauki. Pokazuje jak bawiąc się mimowolnie uczymy się. Nie trzeba jej czytać. Wystarczy że jedna informacja w dowolnym miejscu okaże się ciekawa. Potem sam wybieram tylko to co w danej chwili mnie interesuje.
Książka budzi w nas umiejętność czerpania przyjemności z poznawania. Kształtuje efektywność nauki i poszanowania czasu.
NAUKA SPRAWIA RADOŚĆ!

W krainie nauki to jest piękne, że jest nieskończenie wiele do odkrycia. Podróżując z naszymi dziećmi przez krainę uczenia się pozwólmy się im zabrać do ich świata, ich sposobu widzenia. Przy tym odkryjemy czego możemy nauczyc się od naszych dzieci.
Zarezerwuj sobie czas na naukę, na zabawę i na przyjaciół.
Zarezerwuj sobie czas na tę książkę.


Spis treści:
Dla rodziców Dla dzieci
Pierwsza orientacyjna pomoc
Wstęp 11
14 Piko kleci świetne plany
Od planu lekcji do planu
tygodniowego 17
Kiedy moje dziecko uczy się
najlepiej? 19
Jak moje dziecko uczy się najlepiej? 20
Małe eksperymenty:
Mój typ uczenia się
Analiza mocnych stron: na tropie
preferencji uczenia się 21
Uczenie się z systemem 22
23 Zielone pomysły na uczenie się
Od wiedzieć - gdzie
do wiedzieć - jak 25
Moja gwiazda preferencji uczenia się
lub: Tak mogę odkryć, jak
26 najlepiej jest mi się uczyć
Technika loci lub:
Dlaczego dzieci są tak dobre
w grach typu memory 28
31 Może słyszysz lepiej niż ci się wydaje
Od słyszenia do słuchania
i wyjaśniania 32
34 Możesz to sobie wyjaśnić?
Obrazy, które pomagają w nauce 36
37 Popatrz no
Pisanie jako praca dla głowy i ręki 38
41 Pisanie jest super
Logiczne myślenie to coś więcej
niż tylko kwestia szczęścia 43
Uczenie się z logiką 44
45 Niebieskie pomysły na uczenie się
Myśleć z wyobraźnią przestrzenną 46
49 Wyobraź to sobie!
Typ uczenia się i inteligencja 52
Przyjąć do wiadomości zaburzenia
w nauce 53
Dać orientację 54
Pytania dotyczące motywacji
Kto chce myśleć, musi czuć 55
Uczenie się z intuicją 56
58 Czerwone pomysły na uczenie się
Motywacja zależy także
od umiejętności 60
61 Czy nauka może sprawiać
przyjemność?
Zadania domowe są
jak czyszczenie butów 63
Pytania, które dotyczą Państwa
dziecka 64
65 Kto pyta, wygrywa
Program na koncentrację
Koncentracja i relaks 66
Siedem wypróbowanych sposobów
na relaks 69
l. Technika oddechowa 69
2. Trening autogeniczny 69
3. Bieg pomaga się zrelaksować 70
4. Wewnętrzna harmonia dzięki
muzyce 70
5. Progresywne rozluźnianie mięśni 71
6. Masaż to więcej niż pieszczota 72
7. Medytacja dzięki kierowanej
wyobraźni 72
Na zakończenie jeszcze jeden wzór 73
74 Mój program na koncentrację
74 Środek
75 Skrzynka problemowa
Samodzielność
Dzieci pewne siebie uczą się lepiej 78
80 Podaruj sobie obraz samego siebie
Samodzielność przy zadaniach
domowych 83
Metody uczenia się
Ciekawość - naturalny motor
uczenia się 85
Uczenie się z wyobraźnią 86
88 Żółte pomysły na uczenie się
Burza mózgów albo pula pomysłów 89
Wyniki uczenia się to też rzecz
szczęścia 90
Odwaga do luk 91
Optymalny dystans jako pomoc
w uczeniu się 92
Najlepsza metoda uczenia się
to pewność 94
Uczenie się ze zmysłami 95
96 Moje najlepsze metody uczenia się
96 Kilka wskazówek na temat dostrojenia się
97 Cieszcie się czytaniem
98 Memo-pomysł
98 Mój memory-kwartet: kiedy ptaki świergoczą ogonem
101 No, słuchaj!
101 Kaseta ze słówkami
102 Moje pomoce konsultacyjne
103 Obrazy łatwiej jest zapamiętać
105 Napisz coś jeszcze
106 Sięgnij do skrzyni
108 Masz pojęcie!
109 Rozgryźć zadania tekstowe
Klasówki
Klasówki psują zabawę 110
Bieda z tymi ocenami 111
Ciągle te lekkomyślne błędy 112
114 Strach wykańcza
115 Ściągawki dozwolone O nurkach głębinowych
116 i klasówce z matematyki
Rzut oka wstecz i w przód
Uczyć się z dziećmi - uczyć się
od dzieci 118
119 Na sam koniec
Przypisy 120
Rozwiązania 120


Fragment:
Od planu lekcji do planu tygodniowego

W szkole podstawowej dzieci są przyzwyczajone odrabiać po południu zadania domowe, które zostały im zadane do południa. Wraz ze wzrastającą ilością przedmiotów, umiejętne rozdzielenie stosu zadań domowych staje się jednak coraz trudniejsze. Dzieje się tak, ponieważ bywają dni, kiedy z powodu dużej ilości zadań domowych dzieci nie wiedzą, od czego mają najpierw zaczynać. W inne dni natomiast nie mają zadane zbyt wiele.
By wyrobić sobie orientację na pracę do wykonania w tygodniu, bardzo przydatny jest plan tygodniowy.
Bazą jest dla niego normalny plan lekcji. W jednym z poniższych pól są wpisywane pozaszkolne terminy tygodniowe.
Trzecie pole pokazuje plan zadań domowych. Zapisujecie je tu Państwo, zakładając, że zadania domowe są zadane rzeczywiście z każdego przedmiotu. Strzałki oznaczają, do jakiego dnia zadania mają być wykonane. Przedmioty, które są nauczane tylko raz lub dwa razy w tygodniu, wyłaniają się w planie każdorazowo powtórnie ze znakiem zapytania w poprzedzającym dniu. To oznacza, po pierwsze, skontrolować, czy zadania faktycznie zostały wykonane, po drugie, jeszcze raz krótko odświeżyć opanowaną w tym przedmiocie wiedzę. Koniec końców, minęło od ostatniej lekcji pół tygodnia albo i cały tydzień.
W przykładzie Daniela na pierwszy rzut oka widać, że właśnie w dniach z lekcją muzyki i treningiem piłki nożnej przypada sporo zadań domowych.
Tutaj posłuży poniedziałek, by zabrać się za matematykę i powtórzyć biologię i religię. Zadania z języka angielskiego i polskiego dadzą się jeszcze przesunąć na wtorek. Jeżeli z języka angielskiego do nauczenia są słówka, byłoby oczywiście bardzo korzystne, zabrać się za nie już w poniedziałek. Mogłyby się do czwartku utrwalić, wtedy wystarczy je krótko powtórzyć, w ten sposób utkwią w pamięci o wiele lepiej.
Jak to wygląda w czwartek po południu? Język angielski, polski i muzyka są pilne. Na religię i biologię powinien wystarczyć rzut oka w zeszyt lub książkę, zadania pisemne z tych przedmiotów raczej lepiej będzie opracować we wtorek albo w środę. Na zadania z matematyki czasu już chyba nie starczy. Dlatego przesunę je na piątek po południu.

Nie należy zlekceważyć pola czwartego. Co na następny dzień zapakować do tornistra? Kto rano zbiera wszystko gorączkowo z kątów, nie może się skarżyć na szkolny stres. A kto dla ostrożności zabiera ze sobą po prostu wszystko, ma oczywiście powód do narzekania, jak jest mu ciężko...
Taki plan tygodniowy dostarcza już po paru tygodniach przyjemnego uczucia, że decyduje się samemu o swoim czasie.

128 stron



 


Reklama










Tarocistka Iwona

Magia Tarota



























Reklama na naszej stronie

Correct Studio